Ssangyong had zijn rehabilitatieplan op 25 februari ingediend, en volgens de beschikking van de rechtbank moet dit plan op 1 april tijdens een vergadering van de schuldeisers goedgekeurd worden. Ook moest Edison volgens het overeengekomen plan op 25 maart een aanbetaling doen. Edison heeft echter verzocht om uitstel van de bewuste vergadering, zonder aanbetaling van het overeengekomen bedrag.
Ssangyong Motor heeft besloten niet in te gaan op het verzoek (tot uitstel) van Edison, teneinde de belangen van alle verbonden schuldeisers te behartigen en het momentum voor een (nieuwe) fusie- en overnameovereenkomst niet te verliezen. De deal gaat dus niet door.
SsangYong moet meer concurrerende investeerders zoeken en binnen de wettelijke termijn nieuwe saneringsplannen voorleggen. Maar omdat ze er merkelijk beter voorstaan dan in 2021, kijkt de Koreaanse constructeur die zoektocht met vertrouwen tegemoet.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!