- Score redactie 13.19 /20
De Alfa Romeo 147, de voorganger van Alfa’s huidige compacte middenklasser, heeft het een decennium lang volgehouden en het lijkt erop dat de Giulietta het even lang zal moeten uitzingen, rekening houdende met het huidige vernieuwingstempo van het gamma. Hij werd geïntroduceerd in 2010 en onderging in 2013 al een eerste retouche. Anno 2016 poedert de Giulietta zijn neus nog maar eens bij.
Stilistisch heeft die update weinig om het lijf, zeker in het licht van de inspanningen die de FCA-groep (Fiat Chrysler Automobile) zich heeft getroost om Jeep opnieuw op de kaart te zetten in Europa, met als frappantste voorbeeld de verleidelijke Renegade. Het gaat de SUV’s vandaag dan ook voor de wind en in tijden waarin je prioriteiten moet stellen, hebben we alle begrip voor Fiats keuze. Voorlopig nemen we dan ook vrede met deze nieuwe motor-versnellingsbaktandem, die gevormd wordt door de 1.6-diesel en de gerobotiseerde TCT-versnellingsbak met dubbele koppeling.
- Combinatie motor-versnellingsbak
- Efficiënte en alerte TCT-bak
- Algemene binnenruimte
- Sportief en nauwkeurig weggedrag
- Assemblagekwaliteit en geluiddemping
- Bijdetijds multimediasysteem
- Harde stoelen
- Geen handgreep binnenkant kofferklep
- Niet altijd coherent uitrustingsbeleid
- Beperkt sleepvermogen met TCT-bak
- Niet meer zo jonge bedieningsknoppen
- (Te) discrete facelift
In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Giulietta
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!