- Score redactie 15.11 /20
In 2003, nog voor SUV’s en cross-overs een trend werden waar je niet omheen kon, kwam Rover met de Streetwise: een 25 die door middel van plastic koetswerkaanhangsels en grote wielen getransformeerd werd tot een stadsavonturier. Vandaag de dag hebben cross-over- of SUV-achtige versies van klassieke modellen strikt genomen nog altijd geen enkel nut, maar het blijft een bijdetijdse marketingtruc. Meer nog, in een tijd waarin echte SUV’s meer en meer met de vinger worden gewezen in steden, zou deze softere manier om modellen aan te bieden die meer op avontuur gericht zijn (of er toch zo uitzien), weleens de juiste formule kunnen zijn. Het ideale compromis voor idealisten die de wereld willen redden enerzijds, en autoconstructeurs die nog wel graag winst maken anderzijds. Want vergis u niet: voor een A1 Citycarver die hoger op zijn poten staat, een specifieke voorpartij heeft (met een ander radiatorrooster en – neppe – luchtinlaten) en op grotere wielen rust, rekent Audi 2.000 euro meer aan dan voor een klassieke A1 Sportback… die zelf ook al geen koopje is.
- Aangename motor
- Goed afgestelde
- S-Tronic-versnellingsbak
- Efficiënt en gezond weggedrag
- Bijzonder efficiënte ledkoplampen (optie)
- Personaliserings-mogelijkheden
- Bijzonder hoge prijs
- Complex optiebeleid
- Lacunes in standaarduitrusting
- Niet echt zuinig
- Nut gestuurde schokdemping
- Enkele harde kunststoffen
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!