Verwacht wordt dat Audi de aangekondigde trend van de premiummerken van de Volkswagen-groep zal volgen door twee RS-versies van de volgende A4 uit te brengen. De ene zou elektrisch zijn en gebaseerd op het PPE-platform en de andere zou gebruik maken van een plug-in hybride aandrijflijn in het hart van het traditionele platform (MQB?). Om ze echter beter van elkaar te onderscheiden, zou de laatste een break blijven, terwijl de eerste een vierdeurscoupé-profiel zou krijgen, zoals de Audi A6 e-tron concept car.
2 platforms
De volgende generatie Porsche Macan en Boxster zouden in twee versies uitkomen: een volledig elektrische versie op het PPE-platform en een versie die nog vasthoudt aan (geëlektrificeerde) verbrandingsmotoren op een evolutie van het huidige platform. Maar niet enkel Porsche zou van die strategie gebruik maken, ook Audi zou dubbel moeten zien voor zijn volgende A4. Hetzelfde gaat dan op voor de RS4, die zowel als EV zou moeten uitkomen en met de hudige 2.9 V6-turbo met plug-in hybride ondersteuning.
Meer dan 500 pk
Of we het nu hebben over de elektrische versie of de plug-in hybride, in beide gevallen zou het vermogen meer dan 500 pk moeten bedragen, om ondanks het extra gewicht van de batterijen een prestatieniveau te behouden dat minstens gelijkwaardig is aan dat van de huidige Audi RS4. De toekomstige hybride RS4 Avant zal vermoedelijk een collector's item zal zijn als laatste RS4 met een verbrandingsmotor, aangezien de autoconstructeur volgens CEO Markus Duesmann heeft aangekondigd dat het merk volledig elektrisch wordt tegen 2030.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!