- Score redactie 15.79 /20
Na de GT en zijn cabrioversie GT Roadster komt AMG – tegenwoordig het sportieve dochtermerk van Mercedes – voor de dag met een derde model: een statige berline met de look van een fastback, die qua proporties bijzonder dicht aanleunt bij een CLS (al is die laatste wel zo’n 6 centimeter korter). De GT 4-Door Coupé is in feite de productieversie van de AMG GT Concept, die in 2017 werd voorgesteld op het salon van Genève, en heeft de Porsche Panamera in het vizier.
Hij stort zich op de internationale markt met naar keuze een zescilinder-in-lijn (43 en 53) of een V8 (63 en 63 S). En voor wie zich – volkomen terecht overigens – vragen zou stellen bij de sportieve aspiraties van het nieuwe model gezien zijn formaat: vergeet niet dat het allereerste AMG-model, dat in 1971 tijdens de 24 Uren van Spa-Francorchamps zijn adelbrieven verdiende in de autosport, niets meer of minder was dan een opgepepte versie van een luxueuze limousine van 5 meter lang, met name de Mercedes 300 SEL 6.3 (beter bekend als ‘Rote Sau’ of Rood Varken). Het bewijs dat je nooit mag voortgaan op het uiterlijk…
- Motor met fabelachtige adem
- Raket met gezinsroeping
- Alomtegenwoordig gevoel van exclusiviteit
- Efficiëntie in alle omstandigheden
- Opwindende Drift-modus
- Hoge prijs, prijs van sommige opties
- Buitensporig gewicht
- Algemeen gebrek aan feeling
- Weinig communicatief stuur
- Ergonomie
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz GT AMG
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!