- Score redactie 14.38 /20
Jammer voor de fans van het Duitse merk, maar de nieuwe Corsa heeft niet veel meer van een Opel. Onder zijn koetswerk, dat hem weliswaar eigen is, is heel het technische gedeelte namelijk van Franse origine. Weinig verrassend natuurlijk, nu Opel onder de vleugels van PSA actief is. Wél verrassend – en een teken des tijds – is dat de Corsa als eerste werd onthuld in zijn zuiver elektrische versie (100 kW, 260 Nm, batterij van 50 kWh, rijbereik van 330 kilometer), de versies met verbrandingsmotor volgden pas enkele weken later..
Die versies met verbrandingsmotor zijn met zijn vieren. Het aanbod begint bij een atmosferische 1.2 van 75 pk met een manuele vijfversnellingsbak, maar het gros van de verkoop zal wellicht voor rekening zijn van de 1.2 Turbo, die verkrijgbaar is in twee vermogensniveaus, met 100 of met 130 pk. In dat laatste geval is hij standaard gekoppeld aan de achttrapsautomaat die als optie te krijgen is op de variant met 100 pk. Standaard krijgt die een manuele zesbak aangemeten, net als de 1.5-diesel van 102 pk, die dan weer niet beschikbaar is met automaat.
- Geslaagde schokdemping
- Aangename motor
- Verzorgde geluiddemping
- Bijzonder geruststellend weggedrag
- Krachtige ledkoplampen
- Volledige standaarduitrusting
- Afstelling stuur
- Toch nog wat uitrustingslacunes
- Lawaaierige ventilatie
- Storende ergonomische details
- Basic moduleerbaarheid
In dit artikel : Opel, Opel Corsa
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!