- Score redactie 16.00 /20
De jongste tijd is Peugeot goed op dreef als het op design aankomt. Zo pakt de nieuwe 308 net als andere recente modellen van het merk uit met een dynamisch en verzorgd uiterlijk dat hem, in combinatie met zijn herwerkte proporties (langere wielbasis, schuiner geplaatste voorruit, geringere hoogte, enzovoort) een erg krachtige persoonlijkheid verleent. En te oordelen naar het aantal hoofden dat zich omdraaide toen we langsreden, lijkt dat zijn vruchten te hebben afgeworpen.
Technisch gezien is de nieuwe 308 gebaseerd op een evolutie van het “multi-energy” EMP2-platform dat ook wordt gebruikt door de nieuwe DS 4 en Opel Astra. Als teken des tijds is het aanbod van klassieke aandrijflijnen in het 308-gamma aanzienlijk beperkt. In afwachting van de volledig elektrische versie, die gepland is voor 2023, en naast de twee plug-inhybridevarianten (180 en 225 pk) blijven er slechts twee conventionele motorversies over: de 1.2 PureTech 130 op benzine en de even krachtige 1.5 BlueHDi, beide verkrijgbaar in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een achttrapsautomaat.
Foto's Quentin Champion
- Opmerkelijke schokdemping
- Geslaagd en functioneel interieur
- Standaarduitrusting
- Premiumprijzen
- Krappe achterste plaatsen
- EV-modus altijd defaultstand
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!