Detailtests / Peugeot 508 SW PSE: Een nieuwe kijk op sportiviteit
Vergeet logo’s als Mi16, T16 of GTi: het sportieve vlaggenschip van Peugeot heet tegenwoordig PSE – voor Peugeot Sport Engineered. Een letterwoord dat subtiel aangeeft dat het Franse merk via hybridisering kiest voor een groenere vorm van sportiviteit...
- Score redactie 14.85 /20
Met de 508 PSE – met zijn 360 pk en 520 Nm de krachtigste productieauto die Peugeot ooit op de markt heeft gebracht – maakt de Franse constructeur een grote comeback in het segment van de sportieve gezinswagens. De nieuwkomer leunt esthetisch zeer dicht aan bij de gelijknamige conceptcar die in 2019 in Genève werd voorgesteld, en is onmogelijk te verwarren met een klassieke 508. Van bij de eerste oogopslag zetten de puur esthetische koetswerkelementen (de spectaculaire voorspoiler met zijn zijflappen en de diffusor achteraan hebben geen enkele aerodynamische rol), de luchthappers en de grote 20-duimvelgen de toon. En dan is er nog het Selenium-grijs (dat zo geleend lijkt van bij Audi), de standaardkoetswerkkleur voor de 508 PSE, dat heel goed samengaat met het Kryptonite-geel, de kenmerkende kleur van Peugeot Sport Engineered die je hier terugvindt onderaan in de voorbumper, op de remklauwen en voor de drie strepen– pardon: ‘klauwsporen’ – op de flanken van de auto. Dat ziet er alvast allemaal vervaarlijk indrukwekkend uit, maar maakt deze PSE zijn beloften ook waar?
- Buitengewoon onderstel
- Prestaties
- Volledige standaarduitrusting
- Hoge prijs
- Gebrek aan sensaties
- Geen personaliseerbare rijmodus
In dit artikel : Peugeot, Peugeot 508
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands