Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Audi Q8 e-tron 2025

  • De e-Tron was in 2019 Audi’s eerste EV. In 2020 kreeg hij het gezelschap van een dynamischer getekende Sportback-afgeleide, met een feller duikende daklijn die wat aan de hoofdruimte op de achterbank en het laadvolume knaagt. Bij de eind 2022 aangekondigde facelift kregen beide koetswerkvarianten het voorvoegsel Q8 opgekleefd. Het onberispelijk afgewerkte interieur gooit nog altijd hoge ogen qua raffinement, technologie en zitcomfort, al mag je voor veel dingen extra in de buidel tasten.

    De Q8 e-Tron en Q8 e-Tron Sportback bestaan opnieuw in drie varianten. Het vermogen van de 50 nam toe tot 250 kW en de capaciteit van zijn batterij tot 95 kW (89 netto). De 55 is nog steeds 300 kW sterk maar komt dankzij een batterijpakket van voortaan liefst 114 kWh (106 netto) nog verder volgens de WLTP-cyclus. Terwijl die twee varianten vooral inzetten op comfort, staat er ook opnieuw een meer dynamische versie in de catalogus: de SQ8 e-Tron, die een derde elektromotor toevoegt en zo nog steeds 370 kW sterk is. Elk achterwiel krijgt in deze sportversie een eigen motor, zodat vectoriële koppelverdeling mogelijk wordt. Dat verbetert de wendbaarheid gevoelig, al blijft het gewicht meespelen. Elke Q8 e-Tron beschikt over een driefasige interne omvormer (11 KW, 22 kW tegen meerprijs), terwijl snelladen aan een DC-laadpaal voortaan tot 170 kW kan, afhankelijk van de versie.

    Door in te zetten op een voorbeeldig comfort, een puike afwerking en doordachte laadmogelijkheden heeft Audi een van de meest complete elektrische SUV’s in huis. Van de drie versies geniet de 55 onze voorkeur, al was het maar omdat hij een rijbereik haalt dat je op dit prijsniveau mag verwachten.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 408 pk
    • 578 km • 20.7 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 532 km • 22.3 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 574 km • 20.9 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 529 km • 22.4 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 463 km • 26 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 408 pk
    • 541 km • 22 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 503 pk
    • 474 km • 25.3 kWh/100km
    • 114 kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Audi Q8 e-tron

Onze tests

Nieuws Audi

Aanbevolen nieuwsberichten