Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 4 Reeks Gran Coupé 2025

  • In de loop van 2021 kwam BMW ook weer voor de pinnen met een vijfdeursversie van de 4-Reeks. Stilistisch is die Gran Coupé vooral een doorslag van de i4, waarvan hij sinds de lente van 2023 ook het Curved Display overneemt, een gebogen paneel dat een scherm van 12,3 duim achter het stuur combineert met een exemplaar van 14,9 duim in het midden. Aangezien de Gran Coupé een hele maat groter is dan zijn voorganger – hij schurkt nu tegen de 4,80 meter aan – bieden de achterdeuren voortaan toegang tot een volwaardige bank, waar twee volwassenen hun benen fatsoenlijk kwijt kunnen. De duikende daklijn eist uiteraard wel een tol qua hoofdruimte, al lijkt de schade mee te vallen. In de koffer past 470 liter, wat 39 liter meer is dan bij de eerste generatie.

    Inzake onderstel neemt de Gran Coupé de aanpassingen over van de 4-Reeks Coupé, bedoeld om de rijdynamiek naar een nog hoger niveau te tillen. De 50/50-gewichtsverdeling tekent alleszins present en staat borg voor een uitstekende balans. De motoren kennen we uit de 3-Reeks, al is het gamma beperkt tot de 420d (163 of 190 pk), 420d xDrive (190 pk) en 430d xDrive (286 pk) aan dieselzijde, en de 420i (184 pk), 430i (245 pk, met of zonder xDrive) en M440i (de enige zescilinder, ook met of zonder xDrive, goed voor 374 pk). Een M4 Gran Coupé is er niet, en ook van de plug-inhybrideversies ontbreekt elk spoor.

    De 4 Gran Coupé is zoals vanouds een symbiose tussen de meer klassieke 3-Reeks en de sportievere 4-Reeks Coupé, waarbij deze tweede generatie echter beduidend heeft gewonnen aan praktische kwaliteiten: meer dan ooit is dit een valabel alternatief voor de 3-Reeks, maar dan met een sportievere inslag.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 130-146 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 190 pk
    • 5 l / 100 km
    • CO2: 130-146 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 190 pk
    • 5.3 l / 100 km
    • CO2: 138-156 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 5.8 l / 100 km
    • CO2: 150-166 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 184 pk
    • 6.6 l / 100 km
    • CO2: 150-166 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 245 pk
    • 7.1 l / 100 km
    • CO2: 161-177 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 374 pk
    • 8.3 l / 100 km
    • CO2: 186-199 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW 4 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget