Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 6 Reeks Gran Turismo 2018

  • Niet meer beschikbaar
  • De BMW 6-Reeks Gran Turismo volgde eind 2017 de gelijknamige 5-Reeks op, maar pakt uit met een elegantere stijl. Hij is langer, ranker en tegelijk toch sportiever. Qua lengte en binnenruimte is de 6 Gran Turismo duidelijk verwant met de 7-Reeks, waarmee hij zijn wielbasis deelt. Zijn vloeiender en meer naar achteren aflopende daklijn en achterklep verbeteren de stroomlijn en vergroten de kofferruimte tot 610 liter (1.800 liter met de achterbank neergeklapt). Net als de 5-Reeks haalde de 6 Gran Turismo in het voorjaar van 2020 – letterlijk – een frisse neus.

    Het motorengamma volgt hetzelfde programma als dat van de 5-Reeks, maar is minder uitgebreid. Plug-inhybrides zijn er niet, en een M-versie evenmin, maar alle versies beschikken wel over mildhybride ondersteuning. Het aanbod begint bij drukgevoede tweeliter-viercilinders. Basismotor is de 620d, goed voor 190 (of 163) pk. Ook de 630i van 258 pk – de instapversie aan benzinezijde – is een tweeliter. De overige motoren zijn drieliter-zescilinders: een benzine met 333 pk (640i) en twee diesels met respectievelijk 286 pk (630d) en 340 pk (640d). Achteraan zit standaard de luchtvering van de 5-Reeks Touring, vooraan staat luchtvering op de optielijst. De eveneens optionele vierwielsturing doet deze kolos een stuk levendiger rijden, maar is niet goedkoop.

    De 6-Reeks Gran Turismo verpakt de erfenis van zijn voorganger in een verleidelijker kleedje. Maar zijn grootste troef is dat hij zijn functionele kwaliteiten voortaan combineert met een dynamisch rijgedrag, dat beter aansluit bij zijn Gran Turismo-label.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 211 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 265 pk
    • 5.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 211 pk
    • 5.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 265 pk
    • 5.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 320 pk
    • 5.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 258 pk
    • 6.2 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 7.7 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW 6 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten