Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 8 Reeks Gran Coupé 2025

  • In het gamma van BMW zit de 8-Reeks Gran Coupé tussen de 5- en de 7-Reeks. Deze afgeleide van de 8-Reeks Coupé, die voor 2023 werd bijgewerkt, is een vierdeursberline, maar met duidelijk sportieve karaktertrekken. De daklijn scheert laag en rond de ruiten zit geen kader; zoals het past bij een atleet. Binnenin treffen we dezelfde cockpit aan als in de Coupé en Cabrio, met twee grote kleurenschermen. Door de lange wielbasis van meer dan 3 meter kan deze 8 zelfs aan de slag als chauffeursauto voor zakenlui: op de achterbank is voldoende ruimte voor twee volwassenen. Alleen bij het instappen moeten die even wat meer de rug krommen.

    Technisch blijft deze vierdeurs trouw aan het behaaglijke recept van de traditionele sportberlines waarmee BMW groot is geworden: een kwiek en achterwielaangedreven platform, met tussen de voorwielen een vinnige zes-in-lijn. Dan hebben we het over de 840i, met een turbomotor van 333 pk, die geeneens zoveel verbruikt, maar toch al pittige prestaties neerzet. Daarboven vinden we de M850i, een V8 van 530 pk, en de M8, die met zijn 600 pk overweldigend rap is. De vierwielaandrijving houdt de zaak evenwel onder controle. Dieselrijders hebben één optie: de 840d, die 340 pk ter beschikking heeft. Een actief achterdifferentieel is standaard en maakt deze kolos verrassend beweeglijk.

    De stijl en het temperament van de 8 Coupé in combinatie met een dosis extra comfort en een volwaardige achterbank: dat vat de persoonlijkheid van deze BMW 8-Reeks Gran Coupé helemaal samen. Deze imposante vierdeurs biedt net zoveel prestige als een 7-Reeks, maar dan met een flinke dosis rijplezier als bonus.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 6.9 l / 100 km
    • CO2: 180-192 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 333 pk
    • 8.4 l / 100 km
    • CO2: 191-202 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 333 pk
    • 8.7 l / 100 km
    • CO2: 199-210 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 600 pk
    • 11.5 l / 100 km
    • CO2: 261-265 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 530 pk
    • 10.8 l / 100 km
    • CO2: 243-250 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 4 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW 8 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget