Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW i4 2025

  • BMW heeft van zijn 4-Reeks Gran Coupé ook een EV afgeleid, een variant die het onderbracht bij zijn i-lijn. Opdat de i4, zoals de vijfdeurscoupé werd gedoopt, zijn verwantschap met de andere elektrische BMW’s duidelijk zou kunnen maken, onderscheidt hij zich met de kenmerkende blauwe accenten van die i-reeks. Binnenin wordt het verschil met de 4 Gran Coupé dan weer gemaakt door de gigantische displays die het dashboard domineren, de zogenoemde BMW Curved Display. Daarbij wordt de 12,3 duim grote tellerpartij geflankeerd door een multimediascherm van 14,9 duim, dat sinds de zomer van 2023 draait op BMW’s OS 8.5. Wat de binnenruimte betreft, sluit de i4 dan weer naadloos aan bij de gewone 4 Gran Coupé, met eenzelfde plaatsaanbod achterin en in de koffer.

    Technisch kan de i4 naar keuze geleverd worden met één dan wel twee synchrone elektromotoren. De eDrive35 en eDrive40 zijn achterwielaandrijvers met respectievelijk 286 en 340 pk, de M50 heeft op elke as een motor, waardoor zijn gecombineerde vermogen topt bij 544 pk. Energie tankt de i4 in de krachtigste configuraties uit een 83,9 kWh grote batterij. Met de eDrive40 raak je daarmee volgens de WLTP-cyclus 590 kilometer ver, met de M50 510. Opladen kan maximaal met 200 kW op gelijkstroom, en met 11 kW op wisselstroom. De nieuwe basisversie eDrive35 houdt het bij een batterij van 70,2 kWh, een rijbereik van 490 kilometer en snelladen tot 180 kW.

    BMW zegt dat het zich bij de ontwikkeling van de i4 vooral op rijplezier heeft gericht, en dat lijkt niet gelogen. In combinatie met de rationele troeven die deze elektrische vijfdeurscoupé daarnaast eveneens op tafel kan gooien, maakt dat van deze i4 een meer dan te overwegen alternatief voor de gevestigde waarden.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 286 pk
    • 493 km • 15.4 kWh/100km
    • 70.2 kWh • - kW (AC) • 180 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 340 pk
    • 591 km • 15.6 kWh/100km
    • 83.9 kWh • - kW (AC) • 205 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 544 pk
    • 512 km • 17.9 kWh/100km
    • 83.9 kWh • - kW (AC) • 205 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 401 pk
    • 539 km • 17 kWh/100km
    • 83.9 kWh • - kW (AC) • 205 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW I4

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget