Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW iX1 2025

  • Naast de versies met verbrandingsmotor of plug-inhybride aandrijving brengt BMW ook een volledig elektrische versie van de nieuwe X1 op de markt. De algemene stijl en afmetingen blijven identiek aan die van de andere X1’s, net als de inrichting van het interieur. De vloer ligt wel wat hoger door de aanwezigheid van het grote batterijpakket onderin, wat de hoofdruimte en het koffervolume enigszins beïnvloedt.

    In eerste instantie was de iX1 alleen leverbaar als tweemotorige xDrive30, dus met vierwielaandrijving en een gecombineerd piekvermogen van 313 pk. Hoewel hij zwaarder is dan de X1’s met verbrandingsmotor, geeft deze elektrische versie blijk van meer evenwicht in de bochten, dankzij een verlaagd zwaartepunt en structurele versterkingen. De acceleraties en hernemingen zijn indrukwekkend, maar niet iedereen heeft zoveel vermogen nodig. Ondertussen introduceerde BMW dan ook de meer bescheiden versie eDrive20, met een enkele motor (vooraan). De batterij van de iX1, met een nuttige capaciteit van 65 kWh, biedt een theoretisch rijbereik van meer dan 400 km voor de xDrive30 en tot 475 km voor de eDrive20. De interne driefasige oplader levert een interessant vermogen: 11 kW standaard en 22 als optie. En aan de ultrasnelle DC-laadstations duurt het slechts 30 minuten om de batterijen weer tot 80 procent op te laden.

    Verrassend genoeg is deze zware elektrische versie in de bochten dynamischer dan zijn broers met verbrandingsmotor. Wij stellen ook de goede verhouding tussen prestaties en verbruik op prijs. De iX1 xDrive30 is wel vrij duur, en de minder krachtige – en dus goedkopere – eDrive20 zou zeker al kunnen volstaan...

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 204 pk
    • 474 km • 15.4 kWh/100km
    • 66.5 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 313 pk
    • 439 km • 16.9 kWh/100km
    • 66.5 kWh • - kW (AC) • 130 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BMW Ix1

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget