Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BYD Han 2022

  • Niet meer beschikbaar
  • BYD, een Chinese autoreus in privéhanden, stort zich op Europa. De Han, genoemd naar een oude Chinese dynastie, is een grote – zeg maar imposante – elektrische vierdeursberline met coupéachtige lijnen. Met zijn 5 meter lange koetswerk komt hij oog in oog te staan met de Tesla Model S. Het chique en verfijnde meubilair, met een nappalederen bekleding, wordt overkoepeld door een panoramisch schuifdak.

    In het midden van het dashboard kan het 15,6 duim grote scherm met een druk op de knop worden gekanteld van liggend (‘landschap’) naar staand (‘portret’). De zitruimte achterin is royaal, maar het koffervolume valt tegen. Dat is bijna de helft kleiner dan in een Model S en 60 liter kleiner dan in een BMW i4, die bijna 20 centimeter korter is. Bovendien is de toegang onhandig door de behoorlijk korte achterklep. Ook is er geen frunk (of voorkoffer).

    De Han heeft geen gebrek aan vermogen: zijn twee elektromotoren sturen 526 pk naar de vier wielen, genoeg om deze schoonheid in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u te katapulteren. De lithium-ijzer-fosfaatbatterij van 85,4 kWh biedt een officieel rijbereik van 521 km en kan worden opgeladen met een vermogen van 11 kW bij wisselstroom (AC) en met maximaal 110 kW aan een DC-aansluiting (gelijkstroom). Het onderstel is op zijn taak berekend: met zijn gestuurde schokdemping geeft deze krachtige vierwielaangedreven berline blijk van een goed compromis tussen rijcomfort en wegligging, ondanks zijn gewicht van 2,5 ton.

    De BYD Han is de chicste grote Chinese berline van het moment. Hij is aanzienlijk minder duur dan Tesla’s Model S, maar je moet dan wel kunnen leven met ongeveer 100 km minder rijbereik, de helft minder laadvermogen bij gelijkstroom en vooral een ernstig gebrek aan imago op onze markt.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 517 pk
    • 521 km • 18.5 kWh/100km
    • 85.4 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 517 pk
    • 521 km • 18.5 kWh/100km
    • 85.4 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests BYD Han

Onze tests

Nieuws BYD

Aanbevolen nieuwsberichten