Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Ook na zijn facelift voor 2021 blijft de C3 Aircross zich onderscheiden door zijn aparte look. De afwerking van het interieur is misschien aan de lichte kant, maar van het vrolijke dashboard word je spontaan welgezind. De moduleerbaarheid is bijzonder verzorgd. Achterin kun je kiezen voor een over 15 centimeter verschuifbare achterbank, waarmee je ofwel de beenruimte achterin ofwel het laadvolume kunt bevoordelen. De rechtervoorstoel is eveneens neerklapbaar, waarna je voorwerpen tot 2,40 meter kunt vervoeren. Om het interieur nog wat luchtiger te maken is ook een panoramisch open dak verkrijgbaar. Met zijn lengte van amper 4,15 meter is deze kleine SUV erg wendbaar, wat zeker van pas komt in een stedelijke omgeving.
Bij de benzines bestaat het motoraanbod uit twee varianten van de 1.2 PureTech: met 110 of 130 pk. Dieselliefhebbers kunnen terecht bij de 1.5 BlueHDi, die wel enkel nog verkrijgbaar is met 110 pk en een manuele versnellingsbak – de versie met 120 pk en een automaat wordt niet langer aangeboden. Onderweg onderscheidt de C3 Aircross zich door zijn prima comfort, maar de demping van motor- en stroomlijngeluiden ontgoochelt. Het stuur voelt bovendien te licht aan en de pook van de manuele versnellingsbak schakelt slecht geleid en weinig nauwkeurig.
Achter zijn sympathieke snoetje verbergt de C3 Aircross een doorgedreven moduleerbaarheid en een praktische ingesteldheid. Alleen de lichte afwerking en een slecht geleide versnellingsbak komen het plaatje verstoren – reden temeer om voor de krachtigste motoren met hun automaat te kiezen.