Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie van de Duster kwam bij ons in 2018 op de markt en kreeg in de zomer van 2021 al een facelift. Binnenin maakt het dashboard weliswaar nog altijd een sombere en plastiekerige indruk, maar de assemblagekwaliteit is goed. Samen met de facelift deed een nieuw centraal aanraakscherm van 8 duim met moderne connectiviteit zijn intrede. Achterin biedt de Duster veel ruimte gezien zijn compacte buitenafmetingen. Dankzij extra geluiddempend materiaal en dikkere ruiten ligt het geluidsniveau in de auto merkelijk lager dan in de eerste generatie. Goede punten zijn er ook voor het ophangingscomfort, dat alle hobbels boterzacht verteert. En dankzij een bodemvrijheid van 21 centimeter kan de Duster zich nog altijd naast de gebaande paden wagen.
In de neus liggen alleen maar moderne motoren, allemaal afkomstig uit het huidige Renault-gamma en voorzien van drukvoeding. Aan benzinezijde variëren de vermogens van 90 tot 149 pk, en Dacia biedt ook nog altijd een dieselversie aan (115 pk). Vierwielaandrijving is mogelijk op die diesel en op de krachtigste benzinemotor. Die laatste is ook verkrijgbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling, maar dan wel enkel met voorwielaandrijving.
De huidige Duster zette de voornaamste pijnpunten van zijn voorganger recht, terwijl hij tegelijk chiquer en dynamischer voor de dag komt... zonder dat de prijzen de hoogte in schoten. Kortom, dit blijft een bijzonder competitief aanbod. Een uitstekende keuze voor wie in de eerste plaats op zoek is naar een gerieflijke auto zonder al te veel poespas waarin het toch aangenaam toeven is.