Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Ford S-Max 2018

  • Niet meer beschikbaar
  • De tweede generatie van de S-Max dateert uit 2015 en rust nog altijd op het platform van de Mondeo, waarvan deze monovolume ook in grote mate het dashboard overneemt... met als gevolg dat de ergonomie voor verbetering vatbaar is. Achterin beschikt de S-Max over drie afzonderlijk verschuifbare stoelen met verstelbare rugleuning. Om toegang te bieden tot de optionele noodzitjes van de derde rij kunnen de buitenste stoelen op de tweede rij in één beweging naar voren schuiven en neerklappen. De twee kofferstoeltjes blijven echter voorbehouden voor kinderen. De koffer is groter dan die van een Renault Espace en tegen meerprijs is een gemotoriseerde achterklep verkrijgbaar.

    Rijden doet de S-Max erg aangenaam, dankzij een schokdemping (al dan niet gestuurd) die een uitstekend compromis biedt tussen comfort en dynamiek. In de optielijst prijkt nog een heel gamma rijhulpsystemen, gaande van een automatische noodremfunctie tot allerlei parkeerhulpsystemen of een slimme snelheidsregelaar, die zelf reageert op snelheidsborden door indien nodig van het gas te gaan. Net als de Mondeo en Galaxy is de S-Max enkel nog leverbaar als 2.5-hybride, een aandrijfgeheel dat bij een vreedzame rijstijl aangenaam zacht is, maar onder belasting snel lawaaierig durft te worden.

    Fords grote eenvolumer wordt een dagje ouder, maar verleidt nog altijd met zijn verzorgde looks, zijn functionele aspecten... en zijn speelse weggedrag. Dat hij alleen nog maar als zelfladende hybride leverbaar is, hoeft geen ramp te zijn: die 2.5i HEV is even zuinig als een diesel en uiteindelijk best aangenaam... zolang je het gaspedaal maar wat ontziet.

  • Benzine

    • Manueel
    • 160 pk
    • 6.5 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 240 pk
    • 7.9 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Ford S-Max

Onze tests

Nieuws Ford

Aanbevolen nieuwsberichten