Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model KIA XCeed 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De in 2019 gelanceerde en in 2022 licht gefacelifte XCeed is eerder een cross-over dan een echte SUV. Dit is vooral een Ceed op hoge poten: onder zijn koetswerk vinden we hetzelfde onderstel en dezelfde ophanging. Ook de wielbasis is dezelfde en dus is er niet meer plaats achterin. De stoelzittingen staan daarentegen wat hoger van de grond, voor een beter overzicht op de weg. De koffer heeft een 31 liter groter volume dan die van de vijfdeurs-Ceed, maar breekt geen records. Voorin werd het dashboard integraal overgenomen van de andere Ceeds. Ook hier is alles dus stevig geassembleerd, maar het geheel oogt weinig frivool en zelfs een beetje somber.

    Het motoraanbod werd het afgelopen jaar flink uitgedund. Wie zoekt, kan misschien nog ergens een plug-inhybride uit voorraad op de kop tikken, maar de configurator telt nog maar twee motoren, allebei op benzine. Instapper is de 100 pk sterke 1.0 T-GDi-driecilinder (enkel manueel), met daarboven de 1.5 T-GDi, tegenwoordig nog maar 140 pk sterk in plaats van de vroegere 160. Die vierpitter kun je ook bestellen met een gerobotiseerde zevenbak. Ongeacht de motorversie blijft de XCeed verstoken van vierwielaandrijving, maar desondanks vertoont deze cross-over een aangenaam rijgedrag, met een uitstekend compromis tussen comfort en dynamisme en een nauwkeurig en communicatief stuur.

    Deze XCeed is een echte cross-over: hij is een mengeling tussen een compacte middenklasser en een SUV. Daardoor blijft zijn formaat behapbaar en kan hij uitstekende wegkwaliteiten voorleggen. Bovendien is hij goed afgewerkt en voldoende ruim om vier volwassenen én hun bagage te vervoeren. Alleen loopt de prijs snel op.

  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 139 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 135 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 136 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 135 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Manueel
    • 120 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 143 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Hybride benzine Plug-in

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 141 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 32-38 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests KIA Xceed

Onze tests

Nieuws KIA

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget