Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie van de Range Rover Evoque kwam in 2019 op de markt en is er enkel nog als vijfdeurs. Naast zijn algemene lijnenspel behoudt deze chique SUV ook zijn erg compacte formaat dat hem zo wendbaar maakt in stadsverkeer. Binnenin heerst een warme sfeer en de afwerking getuigt van kwaliteit. Het modern getekende dashboard telt in de topversies niet minder dan drie schermen. Opties zoals een camera die dienstdoet als achteruitkijkspiegel, of een ‘vegan’ interieurbekleding van gerecycleerd materiaal bewijzen dat de Evoque helemaal met zijn tijd mee is, maar drijven het stevige prijskaartje nog verder op. Achterin genieten zelfs twee volwassenen van 1,80 meter flink wat beenruimte en de koffer is bijzonder ruim.
Met een leeggewicht van bijna 2 ton is de Evoque zeker niet de meest levendige van zijn segment, maar hij kan wel prat gaan op een prima verhouding comfort-weggedrag. Wel heeft het gewicht ook zijn weerslag op het verbruik. Het klassieke motorgamma telt drie benzines (160 tot 300 pk) en twee diesels (165 en 204 pk). Bijna allemaal beschikken ze over een negentrapsautomaat en mildhybride ondersteuning. Nog een stap verder gaat de plug-inhybride P300e, die maar liefst 66 uitstootvrije WLTP-kilometers uit zijn batterij van 15 kWh haalt.
Onder zijn amper veranderde uiterlijk verbergt de tweede generatie van de Range Rover Evoque een sterk vernieuwde basis, waardoor hij nu nóg aangenamer rijdt. De ‘baby-Range’ is ook helemaal met zijn tijd mee qua uitrusting en aandrijfgehelen. Maar voor wat hoort wat: aan deze hippe vogel hangt een stevig prijskaartje.