Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Terwijl de C-Klasse berline en Break al een generatie voorlopen, moeten de ‘oude’ Coupé en Cabriolet op basis van de vorige generatie het nog even zien uit te zingen. Binnenin heeft dit duo nog geen recht op het grote centrale aanraakscherm uit de nieuwe C-Klasse, maar wel nog fysieke knoppen. Dat oogt misschien minder hip, maar het is ergonomisch wel veel gebruiksvriendelijker. De achterste plaatsen zijn bruikbaar, maar echt ruim is het op de achterbank niet – en al helemaal niet in de Cabrio. Voor die laatste zweert Mercedes bij een gevoerde stoffen kap, die volautomatisch en in iets minder dan 20 seconden open of dicht gaat. Dat kan rijdend tot 50 km/u. Om optimaal van open rijden te kunnen genieten biedt Mercedes de windgeleider boven de voorruit Aircap en de optionele nekverwarming Airscarf aan.
Dankzij zijn stijfheid stuurt de C-Klasse Cabrio even nauwkeurig als de Coupé, terwijl de optionele adaptieve schokdempers bij beide borg staan voor een voorbeeldig comfort. Het motorgamma is erg uigebreid en telt vier- en zescilinders, zowel op benzine als op diesel, allemaal met drukvoeding en de meeste ook voorzien van mildhybride ondersteuning. Ook vierwielaandrijving is beschikbaar. Ten slotte zijn er de AMG-versies: de 43 met V6 en 367 pk en de 63 met V8 en 476 of 510 pk.
De C-Klasse is ook als Cabrio of Coupé een concentraat van luxe en comfort, dat helaas ook zijn prijs heeft. Het motorgamma biedt voor elk wat wils. In de coupé lijkt de 184 pk van de C 200 ons een minimum; in de meer op een rustige rijstijl ingestelde Cabrio is zelfs de 156 pk van de C 180 al voldoende.