Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De GLC , die zijn technische basis deelt met de vorige C-Klasse, stamt uit 2015 en onderging in de lente van 2019 een midlifefacelift. Mercedes biedt ook een Coupé-afgeleide aan, met een aflopende en lagere daklijn. Binnen in beide GLC’s heerst een aangename sfeer, ook al hebben deze modellen nog geen recht op de Widescreen Cockpit. Het interieur is echter wel bekleed met mooie en kwaliteitsvolle materialen. Achterin kunnen zelfs volwassenen met lange benen moeiteloos zitten. Ook de koffer is erg ruim, zelfs in de Coupé-versie, zelfs al kost zijn rankere achterpartij hem enkele tientallen liters.
Alle GLC’s zijn leverbaar met een erg comfortabele pneumatische ophanging, waarmee de auto letterlijk op luchtkussens rijdt. Daarnaast vertoont de GLC een efficiënt en veilig weggedrag, en ook op onverharde paden trekt hij zich prima uit de slag, of toch met het optionele Offroad-techniekpakket. De GLC is leverbaar met een brede waaier aan benzinemotoren (van 197 tot 510 pk) en diesels (van 163 tot 330 pk). Beide koetswerkvarianten zijn ook leverbaar als plug-inhybride 300 e en 300 de, met respectievelijk een benzine- en een dieselmotor. Allebei halen ze 40 tot 50 elektrische kilometers uit hun batterij van 13,5 kWh en zijn ze (bijna) 100 procent aftrekbaar voor professionals... op voorwaarde dat je het bij een redelijke velgmaat houdt.
De GLC is een vaste waarde in dit segment. Hij ziet er goed uit, is ruim voor inzittenden én bagage en bestaat met een brede waaier motoren – tot plug-inhybrides toe. En met de optionele luchtveren rijdt hij ook nog eens boterzacht. Een chique en polyvalente gezins-SUV dus... die echter niet goedkoop is.