Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Net zoals zijn tweelingbroertjes bij Citroën en Peugeot bestaat ook de Opel Combo enkel nog in een volledig elektrische uitvoering. Die maakt gebruik van dezelfde onderdelen als de ë-Berlingo en de e-Rifter: een elektromotor die tot 100 kW (136 pk) en 260 Nm kan leveren, en een batterij van 50 kWh bruto die een WLTP-rijbereik tot 280 kilometer mogelijk maakt. Ook de Combo Electric krijgt vanaf de basisversie een interne driefasenlader van 11 kW mee en kan op gelijkstroom laden tot 100 kW. Voor de rest verschilt de Combo Electric niet echt van de vroegere versies op benzine en diesel. Hij is altijd voorzien van twee handige schuifdeuren en beschikbaar als vijf- zevenzitter, en in twee koetswerkvarianten: 4,40 of 4,75 meter.
Dat er een batterij onder de koffervloer ligt, merk je niet: zelfs in de korte versie kun je nog altijd bijna 600 liter bagage kwijt, of zelfs meer dan 2.100 liter met alle stoelen neergeklapt. Buiten enkele specifieke weergaves voor het centrale scherm is de bestuurderspost identiek aan die in een gewone Combo. Alleen de stille werking verraadt dat je met een EV onderweg bent, net als de levendige reacties van de elektromotor op het gaspedaal. Ook nuttig om te weten; de Combo Electric mag een sleep tot 750 kilogram trekken.
De Opel Combo Electric is de schone Combo voor in de stad. Het blijft een handige en interessante gezinsauto voor wie maar sporadisch langere (snelweg)ritten heeft af te leggen. De Opel is net iets minder duur dan zijn Citroën- en Peugeot-neven, al blijft het prijskaartje absoluut gezien hoog...