Stellantis facelifte vorig jaar zijn volledige bestelwagengamma en net zoals bij zijn tweelingbroertjes bij Citroën en Peugeot bracht dat voor de enkel met drijfbatterij beschikbare Opel Combo Electric een look op die dichter bij de andere familieleden aanleunt. Maar het bleef niet bij een opgefrist Vizor-gezicht, want met een nieuw stuurwiel, modernere digitale tellers en een aanraakscherm van 10 duim op het Snapdragon-platform ging ook het interieur onder het mes. Technisch maakt de Opel gebruik van dezelfde onderdelen als de ë-Berlingo en de e-Rifter: een elektromotor die tot 100 kW (136 pk) en 260 Nm kan leveren, en een batterij van 50 kWh bruto. Door onder meer de installatie van een warmtepomp is het WLTP-rijbereik met zomaar eventjes 50 kilometer gestegen tot 330 kilometer. Vanaf de basisversie kan je wisselstroom laden met 11 kW en gelijkstroom tot 100 kW.
De Combo is altijd voorzien van twee handige schuifdeuren en beschikbaar als vijf- of zevenzitter, en in twee koetswerkvarianten: 4,40 of 4,75 meter. Dat er een batterij onder de koffervloer ligt, merk je niet: zelfs in de korte versie kun je nog altijd bijna 600 liter bagage kwijt, of zelfs meer dan 2.100 liter met alle stoelen neergeklapt. Buiten enkele specifieke weergaves voor het centrale scherm is de bestuurderspost identiek aan die in een gewone Combo. Alleen de stille werking verraadt dat je met een EV onderweg bent, net als de levendige reacties van de elektromotor op het gaspedaal. Ook nuttig om te weten; de Combo Electric mag een sleep tot 750 kilogram trekken.
De Opel Combo Electric is de schone Combo voor in de stad. Het blijft een handige en interessante gezinsauto voor wie maar sporadisch langere (snelweg)ritten heeft af te leggen. De Opel is net iets minder duur dan zijn Citroën- en Peugeot-neven, al blijft het prijskaartje absoluut gezien hoog ...