Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Een kleine vier jaar na zijn lancering kreeg de 3008 in de zomer van 2020 een opfriskuur, die hem een nieuwe neus opleverde, een groter aanraakscherm (10 duim) op de middenconsole en bijgepunte rijhulpsystemen. Voorin valt meteen de brede, naar de bestuurder gerichte middenconsole op, net als het kleine stuurwiel van Peugeots i-Cockpit, dat nog altijd controverse zaait omdat het te laag ingeplant staat en voor sommigen het zicht op de tellers hindert. Die instrumenten zijn trouwens volledig digitaal en laten de keuze uit tal van weergaves. Voor de achterste inzittenden biedt de 3008 behoorlijk wat plaats, al blijft de moduleerbaarheid beperkt. Bovendien steunen de korte zittingen van de achterbank de benen van lange mensen onvoldoende.
Net als bij zijn bloedbroeder, de Opel Grandland, is het motorpalet niet bijster uitgebreid. Op benzine vinden we enkel nog de 1.2-driecilinder op benzine van 130 pk, die in 2023 wel elektrische ondersteuning krijgt van een 48-voltsysteem. Aan dieselzijde is alleen de 1.5 BlueHDi van 130 pk nog van de partij. Daarboven vinden we drie plug-inhybrides: Hybrid 225, Hybrid4 300 en sinds begin 2023 ook Hybrid 180. Onderweg blinkt deze Peugeot uit door zijn comfort, maar ondanks de verhoogde bodemvrijheid biedt de 3008 ook flink wat rijplezier wanneer je het tempo opvoert. Ondanks de SUV-looks blijft dit echter een pure voorwieltrekker (op de Hybrid4 na).
De Peugeot 3008 maakt van meet af aan indruk met zijn look en zijn fraai ingerichte bestuurderspost, die je verwelkomt in een behaaglijke cocon zoals maar weinig rivalen die weten te evenaren. Dit is dan ook een uitzonderlijk geslaagde SUV, zowel om in te vertoeven als om mee te rijden.