Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Renault 5 2024

  • Net als Volkswagen met de ID.Buzz en Fiat met de 500e, speelt Renault in op nostalgie om de aandrijving van morgen aantrekkelijker te maken. De iconische R5 keert terug in een moderne E-Tech Electric-uitvoering, slechts 3,92 meter lang en met een wielbasis van 2,54 meter, wat zorgt voor comfortabele ruimte voorin. Achterin is het echter minder geschikt voor passagiers boven de 1,75 meter.
    De R5 is de eerste op Renaults nieuwe AmpR Small-platform en biedt drie motoropties: 70 kW (95 pk), 90 kW (120 pk), en 110 kW (150 pk), allemaal voorin geplaatst en voorwielaangedreven. De snelste variant bereikt 100 km/u in minder dan acht seconden, met een topsnelheid van 150 km/u. Er zijn twee batterijopties: een van 52 kWh met een bereik van 410 kilo­meter en een van 40 kWh voor 300 kilometer. Snelladen kan tot 100 kW voor de grotere batterij en 80 kW voor de kleinere, maar de instapversie met 95 pk ondersteunt alleen laden op wisselstroom.

    Renault voorziet de R5 van diverse assistentiesystemen, zoals een noodremsysteem bij achteruitrijden en adaptieve cruisecontrol. Het interieur bestaat uit gerecyclede stoffen met een centraal, maar nogal aanwezig aanraakscherm van 10 duim. Maar zijn grootste troef? De verwachte scherpe vanafprijs van net onder de 25.000 euro voor het basismodel, verwacht voor eind 2024. Samen met de Citroën ë-C3 kondigt de R5 zo het tijdperk aan van de betaalbare elektrische auto in een stijlvol en comfortabel jasje.

    Er is niks mee om je blind te staren op die geslaagde retroverpakking, maar de ware kracht van de R5 E-Tech Electric schuilt in zijn uitgebreide motorenaanbod, toegankelijke prijs en vermogen om de elektrische auto eindelijk te democratiseren.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 122 pk
    • 312 km • 14.5 kWh/100km
    • 40 kWh • - kW (AC) • 80 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 122 pk
    • 307 km • 14.8 kWh/100km
    • 40 kWh • - kW (AC) • 80 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 150 pk
    • 409 km • 15.1 kWh/100km
    • 52 kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 122 pk
    • 309 km • 14.7 kWh/100km
    • 40 kWh • - kW (AC) • 80 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 150 pk
    • 412 km • 15 kWh/100km
    • 52 kWh • - kW (AC) • 100 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Renault 5

Onze tests

Nieuws Renault

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget