Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Skoda Enyaq 2024

  • Niet meer beschikbaar
  • De Enyaq iV kwam in 2021 op de markt, nagenoeg gelijktijdig met zijn neefjes bij Volkswagen (ID.4) en Audi (Q4 e-Tron). De drie delen niet alleen hun platform, maar ook hun elektrische aandrijftechniek. Het kleedje daarrond is voor alle drie echter verschillend, en hetzelfde geldt voor het interieur. In het geval van de Skoda is dat duidelijk wat klassieker dan bij de andere twee, maar het geheel is goed afgewerkt en bulkt van de opbergmogelijkheden. De binnenruimte achterin is royaal en hetzelfde geldt voor de koffer (585 liter).

    Rijden doet de Enyaq iV comfortabel en complexloos, helemaal zoals je dat van een auto met gezinsroeping mag verwachten. Klanten kunnen kiezen uit drie versies. De achterwielaangedreven ‘60’ is 180 pk sterk en heeft een batterij van 58 kWh, goed voor een WLTP-rijbereik tot 399 kilometer. Daarboven vinden we twee versies met een batterij van 77 kWh: de ‘80’ (204 pk, 548 kilometer actieradius) en de ‘80x’, met een bijkomende elektromotor op de vooras (265 pk, 524 kilometer). De interne lader is van het driefasige type en kan 11 kW aan, en intussen kunnen alle versies standaard snelladen met 120 of 125 kW (oorspronkelijk was dat maar 50 kW). De laadkabel voor een stopcontact is daarentegen nog altijd niet in de prijs inbegrepen. En zo zijn er wel meer lacunes die de prijs snel kunnen doen oplopen...

    Goedkoop is deze elektrische Skoda niet, maar hij is wel ruim en goed uitgekiend. Bovendien biedt hij nog altijd een betere verhouding prijs-kwaliteit dan zijn technisch identieke neefjes binnen de Volkswagen-groep. Dat geldt vooral voor de basisversie (60), al brengt de grote batterij van de 80 toch wel extra gemoedsrust.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16.2 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16.2 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16.1 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16.3 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 180 pk
    • 409 km • 16.3 kWh/100km
    • 62 kWh • - kW (AC) • 120 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 286 pk
    • 575 km • 15 kWh/100km
    • 82 kWh • - kW (AC) • 135 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 286 pk
    • 557 km • 16 kWh/100km
    • 82 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Skoda Enyaq

Onze tests

Nieuws Skoda

Aanbevolen nieuwsberichten