Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Tesla Model 3 2024

  • De Tesla Model 3 heeft lang op zich laten wachten – tot 2019 in ons land. Het interieur is behoorlijk ruim, maar zowel voor- als achterin laat het zitcomfort te wensen over. Blikvanger voorin is het 15 duim grote centrale scherm, waarmee je alle functies bedient en permanent verbonden bent met het internet. Het interieur maakt wel een nogal kale indruk: knoppen en schakelaars zijn er niet, en zelfs een instrumentencluster ontbreekt. Ook de afwerkingskwaliteit haalt niet het Duitse niveau. De koffer heeft een riante inhoud van 649 liter, maar dat volume is slecht bruikbaar als gevolg van de smalle laadopening.

    De drie beschikbare versies kregen voor 2022 een batterij-update, met een groter rijbereik tot gevolg. De basisversie met enkel achterwielaandrijving is al behoorlijk snel en komt officieel 491 kilometer ver. De Long Range-versie met extra motor doet op beide vlakken nog beter (602 kilometer), terwijl de Performance (547 kilometer) simpelweg verbluft met zijn sprinttijden (3,3 seconden van 0 naar 100 km/u). Opladen kan aan een laadpunt (maximaal 11 kW) of onderweg aan het Supercharger-netwerk van gelijkstroomsnelladers (tot 250 kW voor de topversies). De evenwichtige gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt geven deze vierdeurs een zeer goede wegligging. In tegenstelling tot de ‘grote’ Tesla’s heeft de Model 3 wel geen luchtvering, wat het veercomfort hypothekeert.

    In vergelijking met zijn grotere broers is de Tesla Model 3 beter aangepast aan onze wegen en met zijn mildere prijskaartjes kan hij de concurrentie met de Europese premiummiddenklassers aan. Jammer genoeg is de ophanging vrij stug, zitten de stoelen niet goed en haalt de afwerking niet het niveau van zijn Europese concurrenten.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 392 pk
    • 678 km • 14 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 250 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 304 pk
    • 702 km • 14.4 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 250 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 464 pk
    • 528 km • 16.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 250 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 256 pk
    • 554 km • 12.5 kWh/100km
    • - kWh • - kW (AC) • 170 kW (DC)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Tesla Model 3

Onze tests

Nieuws Tesla

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget