Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Toyota Corolla 5d 2025

  • De huidige Corolla trok in 2019 een streep onder de Auris-episode. Voor modeljaar 2023 onderging de Japanner een lichte facelift. De koetswerkvarianten vijfdeurs en break doen een beroep op hetzelfde GA-C-platform van Toyota’s TNGA-architectuur (de vierdeurs is bij ons niet meer verkrijgbaar). In de hatchback valt de beenruimte achterin wat tegen. Het interieur voelt degelijk en verzorgd aan. Overal is technologie binnengeslopen, van het centrale scherm tot aan het digitale instrumentenbord, maar voor de voornaamste functies houdt de Corolla nog vast aan klassieke knoppen. De standaarduitrusting is zeker niet gierig, met onder meer een uitgebreide veiligheidsuitrusting op alle versies.

    Onderweg valt de uitstekende verhouding comfort-weggedrag op, dankzij een nauwkeurig stuur en een schokdemping die het koetswerk netjes onder controle houdt. De 1.2-turbo is sinds de facelift niet meer te krijgen. Het gamma omvat dus nog enkel de twee hybrides, die allebei profiteren van de vijfde generatie van Toyota’s Hybrid Synergy Drive. Er werd zowel gesleuteld aan de benzinemotoren als aan de elektromotor, waardoor het gecumuleerde vermogen van de 1.8 Hybrid voortaan 140 pk bedraagt, terwijl dat van de 2.0 Hybrid, die voelbaar meer dynamisme aan de dag legt, steeg tot 196 pk.

    De Corolla rijdt dynamisch én comfortabel en heeft met zijn geslaagde look een niet te onderschatten troef achter de hand. Tegelijk behoudt Toyota zijn schone geweten dankzij een overtuigende hybridisering en een betrouwbaar imago, ondersteund door een uitgebreide waarborg. De ruimste in zijn klasse is dit daarentegen niet, of toch niet in zijn vijfdeursuitvoering.

  • Hybride benzine

    • Continu Variabele Transmissie
    • 140 pk
    • 4.4 l / 100 km
    • CO2: 100-106 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 140 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 100-106 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 140 pk
    • 4.7 l / 100 km
    • CO2: 100-106 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Continu Variabele Transmissie
    • 140 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 100-106 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Toyota Corolla

Onze tests

Nieuws Toyota

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget