Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De eind 2020 gelanceerde Caddy – de vijfde generatie alweer – pakt niet alleen uit met een volledig nieuwe look, maar hij kiest ook onderhuids voor een compleet andere aanpak. Zo rust hij nu op het modulaire MQB-platform (dat van de Golf), zodat hij aanspraak kan maken op alle technologie die daarbij hoort. Net als zijn voorganger is deze Caddy beschikbaar in twee verschillende koetswerklengtes: 4,50 of 4,85 meter, waarbij zelfs de korte versie al een zee aan laadruimte belooft. Beide versies zijn leverbaar als zevenzitter, met twee wegklapbare zitjes die in de koffervloer kunnen verdwijnen. Voorin heeft de Caddy tegen meerprijs recht op digitale instrumenten en vind je op de middenconsole een aanraakscherm als centrale interface. Het ziet er allemaal heel modern uit, maar ergonomisch is het zeker niet altijd een stap vooruit.
Onder de motorkap is keuze tussen de 1.5 TSI op benzine (115 pk), twee versies van de 2.0 TDI (102 of 122 pk) en zelfs een plug-inhybride versie, die de 1.5 TSI-viercilinder combineert met een elektromotor, goed voor een gecumuleerd vermogen van 150 pk. Voor avonturiers is de Caddy er ook als California, met slaapplek voor twee personen en een (optioneel) minikeukentje. Die kampeerversie is enkel te krijgen met de klassieke verbrandingsmotoren.
De bestelwagenorigines zijn verleden tijd: boven op alle moderne technologie inzake comfort, rijhulpsystemen of connectiviteit kan de Caddy ook nog eens rekenen op een prima onderstel, dat deze bestelbreak in alle omstandigheden gezond en zelfs prettig doet rijden. Terwijl hij anderzijds nog altijd even ruim en functioneel is als vanouds... maar ook even duur.