Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen ID.7 2025

  • De in 2023 gelanceerde ID.7 is de topversie van Volkswagens elektrische familie. Deze vijfdeurs meet net geen 5 meter, maar onderscheidt zich vooral door zijn wielbasis van bijna 3 meter. Aan binnenruimte bijgevolg geen gebrek, en ook het laadvolume is opgewassen tegen de vakantieplannen van het gemiddelde gezin. Uiteraard kan de achterbank neergeklapt worden, maar verwacht dan geen volledig vlakke laadvloer. Het dashboard is opvallend sober. De meeste bedieningsfuncties worden verzameld op de centrale multimediamodule, met een schermdiagonaal van 15 duim. Ook een head-updisplay met augmented ­reality is van de partij.

    De MEB-architectuur van de ID.7 is die van de ID.Buzz, weliswaar aangepast aan de lagere taille. De ophanging doet altijd een beroep op adaptieve schokdempers. Dat comfort primeert, voel je aan de milde onderstelafstelling, de lichte stuur­inrichting en de gedegen geluidsisolatie. Maar dat wil niet zeggen dat de toch ongeveer 2,2 ton wegende ID.7 schrik heeft van wat bochtenwerk. Naast de achterwielaangedreven Pro met 286 pk en een 77 kWh-batterij (goed voor een WLTP-rijbereik van 615 kilometer), is er ook een Pro S-langeafstandsversie. Die beschikt over een recentere 86 kWh-­accu en haalt daarmee 702 kilometer. Met dezelfde grotere batterij en een extra elektromotor op de vooras offert de sportieve GTX-versie van 340 pk daar dik 100 kilometer van op (595 kilometer) op in ruil voor sprintzucht.

    Anders dan de eerdere ID-modellen voelt de ID.7 meer als een echte Volkswagen: een beetje saai, maar wel doordacht en goed uitgevoerd. De prijs is echter niet min, ook al verzacht de volledige uitrusting het leed enigszins.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 286 pk
    • 617 km • 14.1 kWh/100km
    • 82 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 286 pk
    • 613 km • 14.2 kWh/100km
    • 82 kWh • - kW (AC) • 175 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 340 pk
    • 594 km • 16.2 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 200 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 340 pk
    • 588 km • 16.4 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 200 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 286 pk
    • 707 km • 13.6 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 200 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 286 pk
    • 702 km • 13.8 kWh/100km
    • 91 kWh • - kW (AC) • 200 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volkswagen Id.7

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget