De definitieve Mercedes EQV zal aanwezig zijn op het autosalon van Frankfurt. Mercedes communiceert ook de technische kenmerken die niet echt verschillen van het concept van een paar maanden geleden. Je zal altijd kunnen rekenen op een elektromotor van 204 pk (150 kW) die de voorwielen aandrijft en tevens 362 Nm produceert. De maximumsnelheid is beperkt tot 160 km/u.
90 kWh
De batterij is wel iets kleiner geworden in vergelijking met het concept. Die zal uiteindelijk 90 kWh leveren (10 kWh minder) wat volgens Mercedes genoeg moet zijn voor een theoretisch rijbereik van 405 km. Voor het opladen krijgt de EQV een lader van 11 kW, wat al niet slecht is. Aan een terminal met gelijkstroom in plaats van wisselstroom kan 70% van de lading in minder dan een uur worden teruggewonnen. Origineel is de plaatsing van de aansluiting: die bevindt zich onder de koplamp aan de rechterkant van het rooster.
Specifiek
Net zoals BMW dat doet met de ‘i’-lijn, heeft ook Mercedes gekozen om zijn 100% elektrische voertuigen een ander uiterlijk te geven. Dat was al het geval met de EQC en ook de EQV krijgt nu een ‘elektrische’ look. Binnenin biedt het MBUX-multimediasysteem meer functionaliteit met betrekking tot de elektrificatie van het model. Zo kan je makkelijk andere oplaadpunten terugvinden. Ook noemenswaardig zijn de peddels achter het stuurwiel waarmee je de regeneratiekracht kan afstellen. In de krachtigste modus hoef je dus niet meer zelf te remmen.
2 wielbasislengtes
De EQV is beschikbaar met een korte of lange wielbasis: 3,20 en 3,43 m, met een totale lengte van 5,14 en 5,37 m. Genoeg om comfortabel plaats te kunnen bieden voor 6 tot 8 personen. Mercedes heeft nog geen prijs of verkoopdatum meegegeven.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!