Het gamma van de nieuwe Porsche 911 breidt snel uit. In afwachting van de toekomstige Targa en GT3 wordt nu ook vierwielaandrijving aangeboden in de ‘basisversie’, een combinatie die nog niet beschikbaar was.
Zelfde motor
Uiteraard blijft de techniek voor de rest ongewijzigd, of toch de motor. Achterin ligt dus nog steeds een 3.0-biturbo met 385 pk (6.500 o/m) en 440 Nm (1.950 tot 5.000 o/m). De nieuwe PDK-8-versnellingsbak is standaard, later zou nog een manuele zevenbak volgen. De 911 Carrera 4 sprint van 0 naar 100 km/u in 4,2 seconden, of in 4,0 seconden met het optionele Pack Sport Chrono. In de cabrioversie wordt dat respectievelijk 4,4 en 4,2 seconden. De topsnelheid is respectievelijk 291 en 289 km/u.
Watergekoeld
De vierwielaandrijving komt van de Carrera 4S en gebruikt een nieuwe eenheid met een watergekoeld differentieel. De meerschijvenkoppeling is trouwens versterkt om de betrouwbaarheid van het systeem op de heel lange termijn te vergroten. Verder heeft Porsche de reactiesnelheid bij lage snelheden vergroot om de koppelverdeling op vooral heel gladde ondergrond te verbeteren. Net zoals in elke andere 911 is PASM (adaptieve schokdemping) standaard. Het model staat eind oktober bij de dealers voor 115.651,80 euro (Coupé) of 130.171,80 euro (Cabriolet).
- Lees ook: alle premières op de IAA in Frankfurt - #IAA2019
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!