De Volkswagen Passat GTE berline en break hebben recht op een grotere batterij. Nu krijgen ze een batterij van 13 kWh (+ 31 %) die hen toelaat om meer dan 50 km te rijden in alle elektrische sereniteit. Volgens de WLTP-cyclus heeft de sedan een elektrisch reserve van 56 km. De break kan 54 km ver raken. Ter vergelijking: volgens de oude NEDC-standaard is de radius nu 70 km in plaats van 50 km. Dat moet meer dan volstaan om megasteden als Berlijn, Londen of Parijs te doorkruisen. De auto kan worden opgeladen via een stopcontact of met een wallbox. De accu wordt uiteraard ook opgeladen tijdens het rijden. De bestuurder heeft zelfs de mogelijkheid om te kiezen hoeveel energie hij wil behouden.
Verschillende modi
Zoals iedere plug-in hybride heeft de Passat ook verschillende rijmodi, afhankelijk van het gewenste rijgedrag en de noodzaak om een energiereserve aan te leggen. De Passat houdt het simpel en krijgt 3 instellingen: de E-mode (puur elektrisch), GTE-mode (sportief rijden met een maximaal vermogen van 218 pk, 400 Nm en een topsnelheid van 222 km/u) en een hybride-mode (automatisch overschakelen van de 115 pk sterke elektromotor naar de TSI van 156 pk). Op de Duitse snelwegen, bij snelheden over 140 km/u, zal de elektromotor ook een ondersteunde rol aannemen. Tot slot start de Passat GTE altijd in elektrische modus.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!