Deze maatregel werd genomen door Andy Palmer, sinds kort baas van het merk, naar aanleiding van de verliezen die de voorbije jaren werden genoteerd. Aston Martin verkocht in 2014 minder dan 4.000 voertuigen, maar hoopt vanaf 2016 weer winstgevend te kunnen worden. Wat trouwens ook vragen doen rijzen over het nut van deze schrapping van banen.
De DBX als redder
Om er weer bovenop te komen rekent Aston Martin heel erg op zijn toekomstige cross-over, de DBX, een model waarvan onlangs een volledig elektrisch prototype onthuld werd. Andy Palmer, baas van Aston, kreeg vragen over de mogelijkheden om elementen te delen met zijn partner, Mercedes, maar hij specificeerde hierover: “ik sluit de mogelijkheid niet uit dat we enkele organen van Mercedes gaan gebruiken, maar ik zou zeggen dat ons platform de belangrijkste optie is”. Aston Martin beloofde ook vijf nieuwe modellen tegen 2020 waaronder de DB11, die de DB9 zal vervangen, maar niet voor het einde van 2016.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!