Het lijkt wel de grote leegloop bij BMW’s i-divisie: deze keer zoeken 3 ingenieurs van de elektrische afdeling van de constructeur andere oorden op. Dirk Abendroth, Benoit Jacob en Henrik Wender werkten actief aan de ontwikkeling van de BMW i3 en i8, maar maken nu gezamenlijk de overstap naar Future Mobility, dat gefinancierd wordt door de Chinese internetgigant Tencent Holding. Ze komen er als vice-president aan het hoofd te staan van de respectievelijke afdelingen connectiviteit, design en marketing. Het trio voegt zich bij de voormalige projectleider van de BMW i8, Carsten Breitfeld, die CEO van Future Mobility geworden is. Ze zullen er ook Daniel Kirchert, voormalig werknemer van Infiniti en BMW Brilliance, terugvinden.
Dalende verkoopcijfers
Het vertrek van een deel van het team valt op een slecht moment voor BMW. De constructeur bereidt namelijk de facelift voor van de i3, die een aantal retouches kan gebruiken om de verkoopcijfers op te krikken. Het eerste kwartaal van 2016 is namelijk niet zo denderend voor het model. Hetzelfde geldt voor de i8, die zichzelf nochtans uitriep tot "de meest verkochte sportieve hybride". Het i-gamma van BMW moet hernieuwd worden onder druk van de komst van een sterkere concurrentie, die scherpere prijzen belooft. Het Duitse merk moet daarnaast ook rekening houden met de investeringsdrang van de Chinese overheden in elektrische mobiliteit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!