De verkoopcijfers van de zuiver elektrische Chevrolet Volt komen maar moeilijk op dreef in de Verenigde Staten, terwijl zijn Europese neef Opel Ampera-e nog steeds op zich laat wachten. Vandaag krijgt het model met een nieuwe tegenslag af te rekenen: de Bolt wordt in de Verenigde Staten naar de dealers teruggeroepen voor “een werkingsfout van de batterij” (waarvan de meeste onderdelen worden geleverd door de Koreaanse groep LG). De fout kan de elektrische aandrijfgroep treffen zodat die een te hoog rijbereik aangeeft, waardoor de auto kan ‘leegrijden’ en dus niet meer verder kan.
Bedankt, OnStar
General Motors, het moederhuis van Chevrolet, lanceert geen massale terugroepactie, maar spoort zelf de getroffen voertuigen op via het ingebouwde connectiviteitssysteem OnStar. GM geeft namelijk aan dat het merendeel van de eigenaars de constructeur toestemming heeft gegeven om van op afstand diagnoses door te voeren via het OnStar-systeem. Minder dan 1 procent van de 10.000 verkochte Bolts zou door het probleem getroffen zijn.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!