Luca De Meo zet zijn werk voort voor de strategische herlancering van de verschillende pijlers van de Renault-groep. Dacia, dat net zijn nieuwe logo heeft onthuld om de nieuwe strategie van het merk te onderstrepen, verwelkomt de voormalige designbaas van Aston Martin als nieuwe designchef, die het stokje overneemt van Alejandro Mesonero-Romanos, die naar Alfa Romeo vertrekt.
Van luxe naar low-cost
Nürnberger heeft bijgedragen aan de "redding" van Aston Martin door toezicht te houden op het ontwerp van de eerste SUV van het Britse merk, de DBX, maar nu gooit hij zijn wereld volledig om. Hij geeft toe aan de lokroep van Luca De Meo en schakelt over van een constructeur gespecialiseerd sportieve luxe naar de pionier van de moderne low-cost.
Hij zal dus verantwoordelijk zijn voor het design van de business unit Dacia-Lada en deel uitmaken van het directiecomité, onder leiding van Denis le Vot, CEO van deze entiteit. Hij zal werken onder toezicht van Laurens van den Acker, Renaults designdirecteur.
Wereldwijde ervaring
Voordat hij de leiding kreeg over de styling van Dacia-Lada, werkte Miles Nürnberger bij Lincoln, dat deel uitmaakt van Ford, en daarna werkte hij bij Citroën aan de exterieurdesigns. Meer recent keerde hij in 2008 terug naar zijn roots bij Aston Martin, waar hij in 2018 designdirecteur werd. Daar beheerde hij de DBX en de Vision-conceptcars voor Lagonda.
Hij neemt dus bij Dacia-Lada de plaats in van Alejandro Mesonero-Romanos, die slechts 6 maanden aan het roer stond alvorens Dacia te verlaten voor... Alfa Romeo, binnen Stellantis. Het design van Lada staat onder leiding van Jean-Philippe Salar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!