Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Daimler: en als de elektrische auto nu eens niet aanslaat?

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-09-2019

Op het salon van Frankfurt gaf de nieuwe baas van Mercedes Ola Källenius aan dat het merk voldoende elektrische auto’s zal hebben om onder de grens van de 95 g CO2/km te gaan. Maar het moet ze ook nog verkocht krijgen…

Constructeurs moeten absoluut onder de grens van de 95 g CO2/km geraken binnen de twee jaar. Bij de berekening van deze nieuwe Europese regel wordt niet alleen gekeken naar het aanbod, maar ook naar de verkoopcijfers. Maar niet alle klanten zijn even gemakkelijk te overtuigen. Ola Källenius, de nieuwe baas van Mercedes, zei dat trouwens openlijk op het salon van Frankfurt: “We hebben de nodige producten om aan de regels te voldoen”. Toch zou het merk tegen boetes kunnen aanlopen, of toch in de eerste twee jaar, want “we kunnen de keuze van de klant niet dicteren”. Of anders gezegd: als de klant geen elektrische auto’s koopt, kan de constructeur moeilijk het opgelegde kader volgen. Ongetwijfeld komen er marketingstrategieën om het marktaandeel van de verbrandingsmotor te verminderen bij Mercedes: “De komende 5 à 10 jaar zullen we echter vooral de nadruk leggen op geëlektrificeerde auto’s”. Toch zegt hij dat het een illusie is te geloven dat de verbrandingsmotor plotsklaps zal verdwijnen: “De dieselmotor heeft nog mooie dagen voor zich”.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten