Dankzij de overeenkomst met Amazon Web Services (AWS) krijgt Ferrari eersteklas cloudopslag en toegang tot diensten op het gebied van machine learning en kunstmatige intelligentie, waar het bedrijf zowel industrieel als economisch van zal profiteren. Ook de producten en de interactie met klanten en fans zouden moeten verbeteren dankzij het partnerschap. De overeenkomst geldt ook voor de Scuderia Ferrari, het F1-team van het merk.
Meer efficiëntie
Dankzij de cloudopslagoplossingen van AWS, maar ook de toepassingen voor machine learning en kunstmatige intelligentie, zal Ferrari in staat zijn om sneller en efficiënter zijn straat- én racemodellen te ontwerpen en ontwikkelen. Volgens AWS zullen "de twee bedrijven met deze samenwerking het innovatietempo opvoeren in de hele organisatie van Ferrari, inclusief de straatauto's, GT-racers, het Ferrari Challenge-programma en het Formule 1-team".
Scuderia Ferrari
Het F1-team Scuderia Ferrari zal vertrouwen op AWS-diensten om een digitaal fan-engagementplatform te lanceren om fans te verbinden met het dagelijkse leven van het team en zijn coureurs, Charles Leclerc en Carlos Sainz Jr. Daarnaast zou er meer interactiviteit moeten komen. AWS krijgt dankzij deze nieuwe overeenkomst ook logo's op de F1-wagens van het merk en op de racepakken van de piloten, die voor het eerst te zien zijn dit weekend van 19-20 juni tijdens de Grote Prijs van Frankrijk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!