Voor het tweede jaar op rij domineert Ferrari de Global 500-lijst van Brand Finance, een ranking die de 500 sterkste merken ter wereld in kaart brengt. Het Steigerende Paard haalt een score van 94,1%, wat volstaat om Disney af te houden. Het Amerikaanse mediaconglomeraat neemt het zilver met 93,2%, de derde podiumplaats is voor de Chinese berichtenservice WeChat. De Global 500-ranking telt slechts 12 merken met de notering "AAA+", waaronder ook Coca-Cola, Google, Hermes en Red Bull.
Uit de cijfers van Brand Finance blijkt dat zowat iedereen die 8 jaar of ouder is Ferrari kent.
Uit het onderzoek van Brand Finance blijkt ook dat de automobielsector de beste reputatie heeft met een score van 6,9 op 10. Daarna volgen de technologie- en de textielindustrie, met respectievelijk 6,8 en 6,6. Als je ook het financiële gewicht in rekening brengt, dan komt Mercedes als het beste automerk uit de bus. Op een 11de plaats, weliswaar. De meest winstgevende merken ter wereld zijn Amazon, Google, Apple, Microsoft en Samsung.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!