Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Markt / Ferrari's op benzine na 2035

Geschreven door Frédéric Kevers op 28-03-2023

Dankzij het akkoord van de Europese Unie over synthetische brandstoffen kan en zal Ferrari ook na 2035 supercars met verbrandingsmotor aanbieden.

Na de verduidelijking van de Europese Unie over het gebruik van CO2-neutrale brandstoffen voor nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor vanaf 2035, heeft Ferrari bevestigd dat zijn gamma na die datum drie soorten aandrijvingen zal omvatten, in overeenstemming met het recente bedrijfsplan van het bedrijf, dat werd opgesteld voordat de overeenkomst werd "afgedwongen" door het Duitse protest.

LEES OOK  Ferrari: een 100% elektrisch model voor 2030

 

"We willen klanten niet vertellen welke auto ze moeten gebruiken. We willen hen drie soorten aandrijving aanbieden – hybride, elektrisch en met verbrandingsmotor – en aan hen de keuze." (B. Vigna – CEO Ferrari)

Verbrandingsmotoren gered

Ferrari had weliswaar al een vrijstelling voor de verkoop van verbrandingsauto's met of zonder elektrificatie voor na 2035, net als andere constructeurs met een klein volume. Maar nu is die vrijheid uitgebreid, met als enige voorwaarde dat toekomstige verbrandingsmotoren worden aangedreven door CO2-neutrale brandstoffen zoals e-kerosine, e-methaan of e-methanol.

LEES OOK Officieel: topless Ferrari Roma heet Spider

Het tijdperk van de op volle toeren schreeuwende Ferrari is dus nog niet ten einde en de V6-, V8- en vooral V12-motoren hebben nog een mooie toekomst voor zich, zowel zonder elektrische ondersteuning, zoals in de recente Ferrari Purosangue met zijn atmosferische V12-motor, als in een hybrideconfiguratie zoals in de Ferrari SF90 en 296 GTB. Maar de in Maranello gevestigde constructeur zal ook volledig elektrische modellen aanbieden.

 

Goed financieel plan 

Bovenal versterkt deze wijziging van het oorspronkelijke plan van de Europese Unie het businessplan van Ferrari, dat erop rekende dat een dergelijke uitkomst gunstiger zou zijn voor verbrandingsmotoren. Bijgevolg blijft de aanvankelijk geplande investering van 4,4 miljard euro tussen 2022 en 2026 voldoende.

Een financiële meevaller voor Ferrari, dat veel meer had moeten uitgeven als een verdergaande en snellere elektrificatie verplicht was gemaakt. Dat neemt echter niet weg dat de Italiaanse constructeur een toekomstige elektrische supercar zal voorstellen.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten