Ford wil voet aan wal krijgen in India en profiteren van de ongelooflijke groeiperspectieven van deze markt. Daarom gaan de Amerikanen samenwerken met het Indische Mahindra. De deal slaat vooral op “geconnecteerde auto’s, elektrische voertuigen en mobiliteit”. Daarmee wordt een oude situatie weer actueel gemaakt, want de twee groepen waren tot 2005 al aan elkaar gelinkt via akkoorden. Massaconstructeurs zijn tot nog toe niet bepaald doorgebroken in het land: Ford geraakt qua marktaandeel niet boven de 3 procent.
Diepgaande samenwerking
“Aan het eind van deze periode zal een beslissing vallen over een eventuele diepgaande strategische samenwerking”, zo vertellen beide constructeurs. “Dankzij deze alliantie kunnen we samenwerken om zo goed mogelijk om te kunnen met de toekomstige veranderingen in de auto-industrie. Ford is actief in India en deze samenwerking kan ons helpen om onze klanten de beste voertuigen en diensten aan te bieden, terwijl we bovendien een winstgevende groei kunnen boeken in de vijfde grootste automarkt ter wereld,” zo verklaarde Jim Farley, uitvoerend onderdirecteur van Ford.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!