Ford wil in de komende jaren een beter internationaal merkimago opbouwen. Om dat te bereiken, heeft het merk Musa Tariq aangetrokken. Die 34-jarige jongeman verwierf al heel wat ervaring op dit vlak bij onder meer Apple, Nike en Burberry.
Nieuw imago
Ford stelt hem voor als een “expert merkstrategie” en heeft hem benoemd tot “vicepresident voor de wereldwijde merkbekendheid”. Wat een titel… Op de dag van de benoeming verklaarde Ford-baas Mark Fields: “Het doel van Musa Tariq is om de positionering en de merkcommunicatie van Ford te verbeteren. Zijn werk komt als aanvulling op het huidige marketing- en communicatiestrategie”. Over die huidige strategie zei Fields nog: “Naarmate we ons ontwikkelen, schenken we meer aandacht en investeringen aan de opbouw en de differentiatie van ons merk. Vandaag hebben we de kans om in contact te komen met steeds meer consumenten en spelers die voordien misschien niet voor Ford zouden hebben gekozen, dankzij een meer doortastende marketing en communicatie die meer cultureel aangepast is”. Musa Tariq zou op 30 januari beginnen werken bij Ford.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!