Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / De strategie van Ford: op punt zetten

Geschreven door Olivier Duquesne op 05-10-2018

Jim Hackett, de ceo van Ford, heeft journalisten van Automotive News uitgenodigd op de hoofdzetel van de fabrikant om zijn strategie beter uit te leggen. Hij gaf ook een update van zijn visie.

Het aandeel van Ford is onder de 10 dollar gezakt. Een symbolische grens, na een langzame ononderbroken afdaling, waar analysten zich zorgen om maken. Voor Jim Hackett, de grote baas van Ford “zitten we niet in een crisissituatie. Ons bedrijf is in topvorm.” Hij gelooft dat Wall Street overdrijft. Om dat te bewijzen, en om de investeerders gerust te stellen, heeft hij vrij spel gegeven aan journalisten van Automotive News die het hoofdkantoor bezochten. Ze mochten de 13 ‘speciale kamers’ ontdekken, een per productielijn, op de elfde verdieping van het Glazen Huis. Plekken, vaak zonder stoelen, waar over de toekomstige producten van de fabrikant wordt beslist. Jim Hackett zegt dat hij vol vertrouwen is en herinnert eraan dat Ford “problemen op de lange termijn moet oplossen”, en dat dit niet “chaotisch”, maar eerder “methodisch en gecalculeerd” moet gebeuren.

China en Europa

China is een prioriteit, met een nieuwe productielijn in volle voorbereiding. Europa krijgt ook de nodige aandacht voor Ford, om zijn activiteiten hier winstgevender te maken. Daarnaast heeft de constructeur 19 optimalisatieprojecten, die Jim Hackett “fitnessoefeningen” noemt, klaarstaan om elk aspect van het bedrijf te verbeteren. Deze omvatten onder meer het beter inspelen op de wensen van klanten. Dit kan gepaard gaan met het verwijderen van producten, maar ook met het aanboren van nieuwe segmenten en het herontwerpen van sommige modellen. Een gok die moet lukken voor Ford, ook al heeft de constructeur al verschillende crises overwonnen in zijn lange geschiedenis.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten