Zonder SUV kan je het wel schudden, want in de verkoopstatistieken neemt deze koetswerkvorm een steeds groter aandeel voor zijn rekening. Toch zijn er nog steeds enkele merken die dapper standhouden, een besloten groep die momenteel zowat 14 leden telt - toch als we de marginaal kleine constructeurs even buiten beschouwing laten. Maar lang gaat dat niet meer duren, want binnenkort gaan ze zowat allemaal overstag.
De ledenlijst
- Abarth: verwelkomt binnenkort de SUV Pulse, maar die wordt niet aangeboden op de Europese markt
- Alpine: komt in 2025 met een elektrisch aangedreven SUV op de technische basis van de Nissan Ariya
- Bugatti: als er al concrete SUV-plannen waren, zijn die inmiddels opgeborgen
- Chrysler
- Ferrari: binnenkort komt de langverwachte SUV Purosangue het gamma vervoegen
- Koenigsegg
- Lancia: als de relaunch van Stellantis lukt, krijgt lancia een compacte SUV in de loop van 2026
- Lotus: de elektrische SUV Eletre wordt de eerste van Hethel
- Lucid: binnenkort maakt de Amerikaanse constructeur zijn Europese debuut met de Air, daarna volgt de SUV Gravity
- McLaren: nooit zouden ze een SUV aan het gamma toevoegen, hallo?
- Pagani
- Polestar: De 1 en de 2 krijgen binnenkort het gezelschap van de Polestar SUV 3
- RAM
- Rimac
Render (McLaren): Jennings Motor Group
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!