PSA heeft een gesegmenteerde visie op zijn verovering van de wereldmarkten, ondanks het falen van DS in China. Peugeot neemt de VS voor zijn rekening, Opel doet Rusland en Citroën mag India veroveren. Citroën heeft de C5 Aircross al in de aanbieding voor de Indiase markt, maar om er door te breken heb je een goedkoop model nodig dat gemakkelijk valt te produceren. Dat zal gebeuren in het kader van een specifiek gamma dat 'C Cubed' wordt genoemd. Volgens informatie van het Franse economische tijdschrift 'Challenges' zou het gebruikte platform een versimpelde en "makkelijk te industrialiseren" versie zijn van het CMP-platform van de huidige Peugeot 208.
Trio
Deze architectuur maakt het mogelijk om 3 modellen aan te bieden: een SUV, een berline en een stadswagen. Die laatste zou 5 deuren krijgen en een verkoopprijs van minder dan 10.000 euro in India, waardoor het wat hogerop uitkomt in dit zeer populaire segment op de lokale markt. Het 'C Cubed'-trio zal lokaal geproduceerd worden. De modellen zouden hergebruikt kunnen worden op andere opkomende markten in Noord-Afrika en Latijns-Amerika. Voor Europa zou er eerder sprake zijn van het versimpelde platform te gebruiken dan de modellen zelf over te nemen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!