Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Lexus-klanten reageren op nieuwe designtaal

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-01-2018

Voor de nieuwe generaties van zijn modellen heeft Lexus ingezet op een gewaagd design. De Amerikaanse klanten hebben er een heel eigen mening over en spreken algemeen directeur Jeff Bracken er rechtstreeks op aan.

Sinds Lexus zijn nieuwe designtaal heeft geïntroduceerd krijgt Jeff Bracken, algemeen directeur van de Noord-Amerikaanse invoerder van het merk, regelmatig telefoontjes van de traditionele klanten van het merk. Die maken hem duidelijk dat de nieuwe stijl van de jongste modellen van Toyota’s luxemerk bij hen absoluut niet in de smaak valt. Bracken heeft in de Amerikaanse pers al toegegeven dat hij soms meer dan een uur aan de lijn hangt met een teleurgestelde klant om uit te leggen waarom voor dit ongebruikelijke design is gekozen. Volgens hem past de nieuwe richting in een overlevingsstrategie. Door vast te houden aan zijn klassieke design zou Lexus op middellange termijn op de fles zijn gegaan. Het merk moet daarom zijn toekomst vrijwaren door zich van de grote hoop te onderscheiden. Het idee is om nieuwe, jongere klanten aan te trekken in de hoop dat die het merk nog vele jaren trouw zullen blijven. Zelfs al loopt Lexus daarbij wel het gevaar om een aantal klanten van de eerste dag te verliezen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten