Lidl (Schwarz-Gruppe) heeft zijn contract voor bedrijfswagens met Audi opgezegd in Duitsland en stapt over op BMW. Het belangrijkste argument voor die verandering is dat BMW Lidl de toestemming geeft om zijn auto’s te verkopen in zijn winkels, wat Audi weigert. Het is nochtans niet de eerste keer dat Lidl auto’s verkoopt. En het gaat om een fors volume, want de supermarktketen hoopt zo’n 10.000 auto’s per jaar te slijten. Dat zijn dan allemaal bedrijfswagens die zijn gebruikt door Lidl-werknemers en die na 6 maand worden verkocht, telkens met een dieselmotor. Het zouden interessante tweedehandswagens kunnen zijn, want Lidl heeft een speciale volumekorting weten te bedingen van wel 48 procent. Let wel: deze “supermarkt-BMW’s” zal je enkel in Duitsland kunnen kopen. De Schwarz-groep heeft geen vergelijkbare plannen in België of andere landen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!