Na meerdere ‘wapenfeiten’ bij Lamborghini, Seat, Audi en Bentley, leidt de Belgische ontwerper Luc Donckerwolke voortaan het stijlcentrum van Hyundai. Verblijven in Zuid-Korea heeft hem blijkbaar doen inzien dat de modellen van Hyundai en Kia – de grote meerderheid van het wagenpark daar – te veel op elkaar lijken. Aan Australische journalisten van Motoring vertrouwde hij tijdens de autoshow van New York toe dat hij elk model een eigen esthetische persoonlijkheid wil geven.
“Stel je voor dat 65 procent van de auto’s in het verkeer van amper twee constructeurs komt. Als die auto’s hetzelfde design hebben, dan creëer je een heel vervelend landschap. En dat wil ik niet”, verklaarde hij aan onze Australische collega’s. Volgens hem hebben de modellen van Hyundai een stijl nodig die beantwoordt aan de specifieke verwachtingen van de klanten in dat segment, in plaats van een stijl die zorgt voor samenhang binnen het merk.
Hij voegde ook nog toe dat we tegen het einde van het jaar al een voorsmaakje krijgen van de nieuwe filosofie. We zien trouwens dat Donckerwolke precies de omgekeerde richting uitgaat met Genesis, het luxemerk van Hyundai. Het beperktere productievolume vereist in dit geval volgens hem een stijl die herkenbaar is over verschillende modellen heen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!