Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Mercedes verkiest Aptoide boven Android

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-05-2022

Mercedes heeft een overeenkomst gesloten met leverancier Faurecia voor de ontwikkeling van zijn infotainmentsysteem, dat daarom gebruik zal maken van Aptoide-technologie in plaats van Google's Android.

De grote IT- en technologiebedrijven proberen zoveel mogelijk autoconstructeurs binnen te halen, zodat ze infotainmentsystemen kunnen ontwikkelen en multimediafuncties kunnen beheren. Het Android van Google heeft een stevige voet binnen bij een heleboel merken, maar kreeg de deur tegen de neus in Stuttgart. Mercedes gaat liever in zee met Faurecia en zijn Aptoide-technologie, die  in de loop van 2023 geïntegreerd zal worden in de Mbux-modules.

Mercedes schat Faurecia hoger in dan Amazon en Google, een gewaagde inschatting van de Duitse autoconstructeur. Maar eentje met privileges, want Das Haus krijgt een voorkeursbehandeling die het nooit zou kunnen afdwingen bij een grotere speler. Nu is Faurecia niet nieuw in de auto-industrie, ook BMW en Volkswagen gebruiken technologie van de Franse ontwikkelaar. De Aptoide-toepassingen worden vooral geroemd voor hun verregaande personaliseringsmogelijkheden, zodat autofabrikanten op maat gemaakte oplossingen krijgen. Bovendien krijgen ze eigen ecosysteem dat hen toelaat om de persoonlijke data zelf te beheren. En dat is een belangrijk argument in tijden waar privacy zo'n kostbaar gegeven geworden is.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten